فنگ شويي در آشپزخانه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فنگ شويي در آشپزخانه
نوشته شده در دو شنبه 8 اسفند 1390
بازدید : 1256
نویسنده : MR ARC

فنگ شويي در آشپزخانه

 

فنگ شويي در اشپزخانه

آشپزخانه يكي از مهمترين مناطق خانه است كه بايد به دكوراسيون آن بيش از ساير قسمت ها توجه داشت، و اين امر به ويژه در حين رعايت اصول فنگ شويي از اهميت بيشتري برخوردار مي شود. فراموش نكنيد كه نحوه ديزاين و دكوراسيوني كه براي آشپزخانه در نظر مي گيريد، روي سلامت و موفقيت شما تاثير مي گذارد و به واسطه دكوراسيون مناسب اين فضا به كاميابي و قدرت دست پيدا مي كنيد.



مكان قرار گرفتن آشپزخانه

اولين چيزي كه در مورد آشپزخانه مورد توجه قرار مي گيرد اين است كه اساساً آشپزخانه در كجاي خانه واقع شده است. شايد هميشه آنقدر قدرت انتخاب نداشته باشيم كه جاي هر يك از اتاق هاي خانه را انتخاب كنيم، اما اگر در حال ساخت خانه اي جديد هستيد و يا قصد بازسازي خانه قديمي خود را داريد، بهترين حالت آن است كه آشپزخانه را در فسمت انتهايي خانه خود قرار بدهيد. به اين معنا كه اگر يك خط فرضي در وسط خانه بكشيم آشپزخانه در قسمت انتهايي و به دور از خط فرضي مركزي واقع شده باشد. بهتر است زماني كه فرد وارد خانه مي شود يكمرتبه آشپزخانه جلوي چشمش نباشد. اين مسئله هم مهمانان و هم اعضاي خانه را به پرخوري ترغيب مي كند.



اما اگر حق انتخاب نداريد و آشپزخانه در جلوي روي شما قرار گرفته، چند تكنيك وجود دارد كه به واسطه آن مي توانيد توجه افراد را از آن منحرف كنيد. از اين فرصت براي به كار گيري خلاقيت بيشتر استفاده كنيد، به عنوان مثال مي توانيد از پرده يا لووردراپه استفاه كنيد. يك روش ديگر آن است كه در طرف مخالف آشپزخانه يك وسيله دكوري جذاب بگذاريد تا حواس كسي كه وارد خانه مي شود به آن جلب شود.



طرح اوليه آشپزخانه

نحوه قرار دادن وسايل مختلف در آشپزخانه خيلي مهم است. به طور مثال گاز بايد در جايي قرار داشته باشد كه كدبانو در حين آشپزي پشتش به درب ورودي و مهمانها نباشد. اگر امكان اين كار وجود ندارد، بالاي گاز از آينه و يا ورقه هاي شفاف آلومينيومي استفاده كنيد. سايز آن هر قدري كه مي خواهيد مي تواند باشد، اما هر چقدر بزرگتر باشد، بهتر است.


از آنجايي كه امروزه كاربرد آشپزخانه ها تا حدي تغيير پيدا كرده است و آشپزخانه هاي جديدي طراحي شده و حتي اين امكان را نيز فراهم مي آورند كه دو نفر در آن واحد آشپزي كنند. طراحي به گونه اي است كه حتي فردي كه در حال آشپزي است به راحتي مي تواند با مهمانها و ساير افراد خانواده در ارتباط باشد. اين روزها افراد خانواده عادت پيدا كرده اند كه همه در كار آشپزي با هم مشاركت داشته باشند و خانواده هاي پر مشغله از وقت پخت و پز به عنوان فرصتي براي همدلي و صميميت بيشتر استفاده كنند.



رنگ آشپزخانه


طرفداران فنگ شويي معتقدند كه رنگ آشپزخانه نبايد هيچ يك از رنگ هايي مثل قرمز، صورتي، و يا بنفش باشد. موارد فوق رنگ هاي "آتش" هستند و مي توانند منجر به ايجاد بحث و مشاجره شوند؛ بنابراين اگر مي بينيد كه شما و همسرتان در آشپزخانه بيش از حد با هم بحث مي كنيد شايد به خاطر رنگ هاي محرك اين فضا باشد.



بهترين رنگ ها سفيد يخچالي، سبزهاي روشن و آبي هستند. از 5 عنصر اصلي فنگ شويي – زمين، فلز، چوب، آتش، و آب - آشپزخانه هم اتاق آب است هم آتش و با توجه به 5 المان فوق الذكر سفيد مي تواند بين آب و آتش تعادل خوبي برقرار كند.



نور در آشپزخانه

در هيچ اتاقي استفاده از لامپ هاي فلورسنت پيشنهاد نمي شود. اين لامپ ها دائماً سوسو مي زنند و چشم ها و سيستم عصبي را تحت الشعاع قرار داده و ممكن است موجب فشار خون بالا، خستگي چشم، و سردرد شوند.



چيدمان وسايل

وسايل را بايد طوري بچينيد كه فاصله آنها از هم مناسب باشد و تعداد حركات و جابجايي افراد به حداقل ميزان ممكن برسد. بايد قادر باشيد كه بهترين استفاده مكاني را از فضا داشته باشيد و در عين حال راحتي و آسايش را نيز ايجاد نماييد. بهتر است در اين فضاعناصر آب را از عناصر آتش جدا كنيد. به عنوان مثال گاز، مايكروفر و توستر را در يك طرف و يخچال و سينك و ماشين ظرفشويي را در طرف ديگر قرار دهيد. هر گروه از اين وسايل را مي توانيد با چوب از هم جدا كنيد.



مانند ساير اتاق ها آشپزخانه نيز بايد تميز و مرتب نگه داشته شود و وسايل خراب و بلا استفاده دور ريخته شوند. با استفاده از اين تكنيك ها آشپزخانه شما استيل خاصي پيدا مي كند.




:: موضوعات مرتبط: , آشپزخانه , ,
:: برچسب‌ها: فنگ شويي در آشپزخانه , معماری ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: